[Commercial Review] BMW 7, Hema, Sunweb
- Bureaus
- 21 dec 2015 @ 01:25
- Link
-
Gérard Ghazarian
CEO
Candid Group - CampagnesCommercialsReclameMediabureau
- 21 dec 2015 @ 01:25
- Gérard Ghazarian
Voorop gesteld, we doen BMW eigenlijk geen eer aan als we deze commercial als stand alone beoordelen. Het is een onderdeeltje van een veel grotere en geavanceerde media-inzet. Maar toch. Dit is waarschijnlijk het residu van een prachtige productintroductiefilm van een minuut of drie, die naar een 35”commercial is teruggesneden.
Het is vlees noch vis. Een samenraapsel van beelden en sferen in een te kort tijdsbestek. Kies voor óf techniek, óf allure en stijl en maak dan twee versies die je alternerend uitzendt. Waarom moet je voor een BMW 7 serie uberhaupt zo’n filmpje maken? Het instapmodel van de nieuwe 7-serie begint bij een kleine ton euro. Je mag ervan uitgaan dat de doelgroep die voor deze auto kiest weet wat er te koop is in dit segment en zich niet door een pre-roll of tv-commercial laat leiden naar de website of de dealer. Hier was een good old 1/1 pagina FD meer op z’n plaats geweest. Deze 35” zijn zeker geen BMW 7.
De nieuwe HEMA
Hoewel, dit is ‘m natuurlijk nog niet echt, de échte nieuwe komen nog. Dit is kerst. Hema Kerst in alle soorten en maten, zelfs in figuur corrigerend ondergoed, al lijkt me dat geen pretje bij een kerstmaaltijd. Een vrolijke mengelmoes van Amsterdamse (zijn er ook nog andere?) gezin- en woonsituaties. Hulde overigens voor de voice over, zo heerlijk Hema. Het enige dat mij vaak volledig ontgaat zijn de aanbiedingen die op plekken staan waar ze niet of slecht gelezen worden. Maar, misschien is dat ook niet echt de bedoeling en is dit gewoon Kerst met Hema. Knus. Straks moet er weer keihard verkocht worden en moeten de vierkante meters hun geld weer opbrengen. Benieuwd of deze aanpak dat gaat waarmaken, maar goed … de échte komen nog.
De nieuwe Sunweb
Harry is met Herman en Marina op Ibiza blijven hangen. Sunweb vond ‘t tijd voor een upgrade, iets meer beenruimte en iets meer service with a smile voor nog steeds dezelfde concurrerende prijs. Uit recent onderzoek blijkt dat 51% van de tv-kijkers totaal iets anders gaat doen tijdens de commercialblokken. Met dit gegeven in het achterhoofd vraag ik mij af of een beginshot met twee mensen die 15” op een scooter langs verlaten stranden rijden (wil je dat echt als hippe twintiger/dertiger?) genoeg is om de aandacht te pakken. Daarbij doen ze heel goed hun best om te genieten van de omgeving en van elkaar. Ik geloof ze niet, het blijven twee modellen die het niet écht leuk hebben met elkaar. Wat je ook vond van het toneelschool Amsterdams van Herman en Marina, het viel wel direct op en het was overduidelijk Sunweb. Dit is een leuk filmpje, maar nog geen upgrade die zich echt onderscheidt.
-
Gérard Ghazarian
- Werkt bij: Candid Group
- Functie: CEO
- Website:http://www.candidvalley.com
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Alternatief programma gelanceerd:... 16-05-2025
- Adnight vernieuwt en groeit in 202516-05-2025
- Vier keer goud bij Esprix Awards 202515-05-2025
- Interne communicatie kan wel wat... 15-05-2025
- ASN Bank lanceert nieuwe merkstijl15-05-2025
- 'Een stukje van mij' van KPN en... 13-05-2025
MarketingTribune Events
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management